Every cup counts: Meningsmåling målt på kaffekopper

7-Eleven er for tredje gang i træk aktør i den amerikanske valgkamp, det er de med kampagnen 7-Election. Køber man coffee to go i en af kædens amerikanske butikker, kan man vælge mellem en blå og en rød kop, og på den måde tilkendegive sit politiske tilhørsforhold. En blå for Obama og en rød for McCain.



Salget af kopper opgøres for hver enkelt stat, og på nationalt niveau. Falder valget ud som salget af kaffekopper, vil Barack Obama vinde valget med 59 procent af stemmerne, og John McCain må nøjes med 41 procent.



Overraskende er det, at Obama pt. ligger foran McCain, i hvert fald i antal solgte kaffekopper, i Texas. Her ligger Obama til 60 procent af stemmerne, mens McCain ligger til 40 procent.

Man må håbe for McCain, at har en trumf i ærmet til nattens debat med Obama, for på landsplan er der kun solgt flest republikanske kaffekopper i tre stater. Aftenens debat bør i øvrigt følges live på Current TV, hvor der er mulighed for, at chatte med andre seere live via Twitter.



7-Eleven har gennemført kampagnen ved de to seneste valg, og her afspejlede fordelingen af solgte kopper meget præcist valgresultatet. I 2000 blev der solgt 51 procent kopper i George Bushs favør og 49 procent i Algores, mens der i 2004 blev solgt 52 procent kopper for Bush og 48 procent kopper til fordel for John Kerry.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s