Nyt plugin forvandler bannerannoncer til brugerdefineret indhold

En svensk gruppe designstuderende, der kalder sig Papercut, har lavet er projekt for tortilla-producenten Doritos – et projekt, der hvis det bliver mere end en prototype, vil afstedkomme en glædelig forandring på nettet.

Papercut har udviklet et browser-plugin, der identificerer bannerannoncer på hjemmesider, og erstatter dem med indhold, som den enkelte bruger definerer. Væk med blinkende flashreklamer for knive, rejser, pokerhjemmesider osv., og ind med indhold, som er relevant for den enkelte bruger. Det kan være billeder fra ens Flickr-konto, nyheder, ens indboks, videoklip, ens kalender og alt andet hjertet ellers måtte begære

Papercuts plugin er en slags slumrende iGoogle og Netvibes, der vågner op til dåd, hver gang den spotter bannerannoncer.

Som sagt er plugin’et kun en prototype, men ideen er god, og jeg vil være blandt de første til at installere plugin’et, hvis det bliver tilgængeligt på markedet. Indtil da må jeg nøjes med det gratis (og usponsorerede) Adblock Plus.


Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s