Selvironisk product placement

Vores alle sammens Britney Spears har været nede at skrabe bunden. Hun har kæmpet om rettighederne til sine børn, har skiftet kærester i et frenetisk tempo, hun har været psykisk syg, hun har været forfulgt af paparazzifotografer, hun er blevet latterliggjort efter en optræden på MTV og hun har haft mere end svært ved at håndtere stofferne.
Men nu er Britney tilbage i fin form. Veltrimmet poserer hun i videoen Womanizer, der er den første single fra hendes kommende plade.

En person som Britney er lig bevågenhed, og derfor er det attraktivt for store brands, at blive relateret med hende. Særligt nu, hvor hun har fået styr på tilværelsen igen.

I hendes nye video er det Nokia, der har leveret en god gang product placement – og de har gjort det med et glimt i øjet. Kort inde i videoen flasher Britneys kæreste sin mobiltelefon, hvor kalenderen er åben. Heldigt nok for Nokia falder lyset på telefonen på en måde, så det sølvfarvede Nokia-logo står i skarp kontrast til de sorte omgivelser.

Men det er nu ikke det, der er det morsomme ved videoen. Det er den aftale, der er plottet ind i kærestens kalender. Efter ca. 28 sekunder, kan man nemlig se, at Britneys kæreste har en aftale klokken 10:15. Og hvad skal Britneys kæreste mon der? Jo hans skal såmænd til Product Placement Meeting. Det kan man da kalde subtil humor.


Mødeaftalen er lidt vanskelig at læse på de klip, der findes på nettet, men anstrenger man sig lidt, går det an. Ellers man jo sætte sig til rette foran MTV eller Boogie, og vente på at videoen der.

Tak til Jakob for tippet.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s