Fakta sørger for, at du bliver lidt længere

Jeg hører til typen, der ikke bryder mig om at handle dagligvarer. Turen til supermarkedet er for mit vedkommende et nødvendigt onde, der skal overstås så hurtigt som muligt.

Mit lokale supermarked er en Fakta, og de vil som bekendt gerne have, at kunderne bliver lidt længere. Under mit seneste besøg slog det mig, hvordan de ved et par små upraktiske løsninger, bestemt bidrager til, at kunderne må tilbringe længere tid i supermarkedet end nødvendigt.

Det kan godt være, at Fakta synes det er hyggeligt, at jeg bliver lidt længere; jeg synes det er irriterende. Så jeg greb min mobil, og tog et par billeder af et par løsninger, der forsinker besøget unødigt.

Se godt på reolen i midten. Den har ofte irriteret mig, når der er mange kunder i butikken. Når der står folk med indkøbsvogne på hver side af den, der gerne vil forbi, er der dømt alvorlig flaskehals.

Men det bliver værre endnu. Da jeg handlede ind for nylig, kunne jeg ikke finde løg i grøntafdelingen. Løg er så basal en vare, at alle butikker fører dem. Jeg ledte videre, da det jo måtte være mig, der ikke havde set ordentligt efter. Til sidst måtte jeg dog opgive. Men så fik jeg øje på løgene. De stod i indgangen til butikken og ikke inde i selve butikken. Problemet var så, at jeg ikke kunne komme ud til løgene, for der var, som man kan se på billedet, ingen adgang.

Det er forbandet upraktisk, men jeg må dog rose Fakta for, at de virkelig gør sit for at få kunderne til at blive lidt længere.

Skriv et svar

