Burger King giver gratis burger, hvis du fyrer 10 venner på Facebook

Hvor gode venner er du egentlig med dine venner på Facebook, og hvor meget er Facebookvenskabet egentlig værd? Det spørgsmål rejser Burger King i den ny provokerende reklame Whopper Sacrifice.

Det fungerer således: Man installerer Whopper Sacrifice-applikationen på sin Facebook-profil. Så dukker ens venneliste op, og man skal nu fyre/defriende 10 venner. Når det er gjort, modtager man en kupon per mail, der kan veksles til en Whopper hos Burger King.

Burger King fortsætter med at producere glimrende og provokerende reklamer, der kløgtigt spiller sammen med den unge målgruppes medievaner. Sidst var det Whopper Virgins, og denne gang er det altså Whopper Sacrifice.

Kampagnen skal nok generere en god del buzz – og en god del mersalg hos Burger King. For hvem vil nøjes med bare at spise en burger, når man alligevel har bevæget sig ned til Burger King? Der skal sodavand og pomfritter til, og det skal købes. Uanset hvor mange venner du har defriended.

Det er kun muligt at veksle defrinds til burgere i USA, så danske Facebook-brugere, står ikke over for en umiddelbar fyring.

Reklamer

6 responses to “Burger King giver gratis burger, hvis du fyrer 10 venner på Facebook

  1. ret beset kan man vel også bare friende dem igen bagefter, for så at slette dem og sætte dem på og..men har ikkes et applikationen indrømmet. Hiphop youngsetr heaven

  2. Enig, man kan også lave en gruppe, hvor man kan blive venner med folk for at fyre dem igen. Der er mange løsninger. Enig, det er Hiphop youngster heaven, og derfor lige ned i målgruppen!

  3. indeed ja

  4. Hehe.. kanon markedsføring!

  5. Joakim Ditlev

    Spektakulært! Det kan man da kalde markedsføring der går mod strømmen. Og ja selvfølgelig kan man få nye venner og fyre dem igen for at få en ekstra Whopper, men mon ikke Burger King har beregnet lidt ekstra spild her??!?! Der er godt med indtægter på buzz-siden.

  6. @ JoakimJa, det er en spektakulær kampagne, der ikke giver meget mere mening, end den omtale den genererer. Men det er jo også formålet med den, og der er de allerede lykkedes. Det er spændende at følge Burger Kings PR for tiden. De har også lige lanceret en deodorant med grillduft, der er blevet udsolgt lynhurtigt. Igen ret sort, men omtaleskabende.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s