Markedsføring til digitale mødre

Razorfish og CafeMom har i samarbejde lavet rapporten Digital Mom, der undersøger moderne mødres forhold til nye teknologier. Rapporten, der kan downloades ganske gratis, undersøger, hvordan producenter, detailhandelskæder og reklamebureauer bedst kommunikerer til og engagerer den moderne mor.

Nok er mødrene omdrejningspunkt for undersøgelsen, men konklusionerne er ikke isoleret til kun at gælde mødre. Derfor er rapporten god læsning for alle med interesse for digital markedsføring.

Her er et sammendrag af rapporten:

1: Mødre med børn, der er ældre end 12 år, er mere tilbøjelige til at spille computer- og konsolspil. Dermed får markedsføringsfolk mulighed for at udføre en ‘one-size-fits-all’ strategi for deres ingame-kampagner. Her kan man altså slå to fluer med et smæk.

2: Marketingfolk skal anerkende den dobbelthed. Rigtigt markedsførte produkter er interesse både for teknologikyndige børn og for mindre teknologikyndige mødre. Men det er vigtigt at forstå de udfordringer, ældre brugere kan rende ind i mødet med produktet, og give dem ressourcer og informationer, der letter omgangen med teknologien.

3: Marketingfolk skal benytte de potentialer, der er i social netværkssider, sms-kampagner og spil til at skabe samtale mellem mødre og til at lette deres beslutningsproces, når de vil købe nye produkter.

4: Gennem produkter skal man på samme tid appellere både til moderen og den selvstændige kvinde. Den moderne mor er mere end en mor, og den selvstændige kvinde lægger meget energi og identitet i moderrollen. Kommunikation og teknologier, der rammer begge aspekter af kvinden, vil med vække mødernes interesse.

5: Det gælder for mødre som for de fleste andre i samfundet, at tv’ets stærke position som den primære påvirkningskanal er for nedadgående. Derfor bør producenter og reklamebureauer fra produkt til produkt nøje overveje, hvilke kanaler der giver den bedste penetration og påvirkning, når man skal markedsføre over for mødre.

6: Sociale netværk, hjemmesider og mobilteknologi anvendes af langt størstedelen af de moderne mødre, så det er bare at komme i gang.

Dit og Dat er en anden rapport fra Razorfish tidligere blevet omtalt. Hvis ikke du har fået fingre i den, er det bare med at få den downloadet. Ligesom Digital Mom, er rapporten Feed ganske gratis.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s